Téma: Magnólia

3/10
Gábor Kápolnás 2023 dec. 13. - 12:09:03 3/10
(60/60)
Hosszú, zavaros, egyáltalan nem szórakoztató. Aztán vége lett. Ideje volt.
Határozottan nem tetszett.
3/10
bujdosxo 2023 jún. 13. - 08:23:35 3/10
(59/60)
Fura figurák, kiszámíthatatlan fordulatok, félbehagyott és/vagy túlzásbavitt bölcselkedések. Nevetséges.
Nakahara 2023 febr. 11. - 20:08:50
(58/60)
Őszintén nem értem hogy lehet erre a filmre 1 csillagot adni. Néhány ember fejében van baj rendesen.
1/10
andiey69 2022 szept. 16. - 16:14:32 1/10
(57/60)
Egy se füle se farka hosszú semmi. Nagyon kár volt az időért.
György Kádár 2017 dec. 13. - 20:44:30
(56/60)
Sok hûhó semmiért.

A sztorik külön-külön sem érdekesek, együtt pedig csak egy nagy katyvasz az egész. Sokat és jól dolgoztak filmen, de értelmetlenül.
fourdogs 2016 júl. 26. - 12:45:32
(55/60)
Mennyire furcsa, az imdb értékelése 8.0, ennyire magassal még nem találkoztam, a honi nézõk (110) túlnyomó többsége számára viszont túl magas volt a mérce. Negyedmillió nézõ csak nem tévedhet.
Egyébként lehet pótvizsgázni, ma megy az Auróra 11-ben.
nandelecki 2016 márc. 02. - 17:30:45
(54/60)
3 órás játékidõ és szinte teljesen eseménytelen a film. Tisztázatlanok az elõzmények ezáltal csak tapogatóztam a sötétben melyet idõnként az aludni vágyás érzése váltott fel. Felesleges mellékszálak és jelenetsorok, végtelen lapos cselekmény és a könnyes szemmel bámulás a semmibe elemek gazdagítják. Dramaturgiailag nevetséges, tulajdonképpen egy mûvészieskedõ, dögunalmas és szánalmas picsogás az egész. 2/10.
k11zoltan 2015 okt. 28. - 13:21:50
(53/60)
Régen láttam. Akkor is tetszett, meg most is.
Miért is volt a békaesõ? Valami forgószél kapta fel õket?
9/10
Brand Noemi 2015 okt. 27. - 15:18:37 9/10
(52/60)
Nekem abba a fiókba tartozik, mint A boldogságtól ordítani. Vagy ha a kusza szálakat veszem, akkor a Rövidre vágva, bár az vicces is volt. Kedvelem a "problémás" filmeket.
taylor88 2014 okt. 23. - 11:03:39
(51/60)
Nagyon hosszú film, de mindenféleképpen érdemes végignézni azoknak, akik már belekezdtek. Stílusában hasonlít a Felhõatlaszhoz, de jóval érthetõbb, szebb, tisztább, követhetõbb alkotás, mint az elõbb említett film. Paul Thomas Anderson pedig egy zseniális filmalkotó.
1/10
koos 2014 márc. 05. - 08:15:55 1/10 Előzmény Kotmartha
(50/60)
egy ideje készülök megnézi, mert egy 3 órás filmre rá kell készülnie. Elolvastam elõtte az összes kritikát.
Kár volt a rászánt 3 óra. Aki a forgatókönyvet írta, láthatóan nagyot akart dobni, de nem sikerült neki. Elõször is a sok szál nem fûzõdik egybe, illetve ami összefûzõdik, az ritka erõltetett. Bár látszólag hosszasan taglalják az egyes szereplõk jellemét, alapvetõ és a film szempontjából lényegi dolgokat nem tudunk meg egyes szereplõkrõl.

a békázás pedig teljesen elvette a film komolyságát. Az ember csak néz, hogy a forgatókönyvírónak ennyire nem volt ötlete bizonyos helyzetek megoldására, továbbgördítésére? Egyszerûen röhejes volt, kb. annyire mint amikor valamelyik komolynak tûnõ Stephen King adaptáció végén egy barlangban megjelent egy 6 méter magas pók, na az is hazavágta az egész filmet.

az egész film trágársága pedig kizárta, hogy mégegyszer meg akarjam nézni. No nem azért mert prûd lennék, hanem mert dramaturgiailag nem volt semmi értelme.
Kotmartha 2014 jan. 27. - 00:25:19
(49/60)
KURVASZAR
perry 2014 jan. 17. - 10:47:46 Előzmény uüvwxyzzs
(48/60)
Azért csak van nyoma az amerikai filmmûvészetnek az európai emberben. Olvasgatva a hozzászólásokat , túl depressziós, túl hosszú, túl kikészítõ és így tovább. Persze azt is mondhatom , hogy az élet sem habos leányregény és keveseknek adatik meg, hogy minden klappoljon, nyugi legyen , hova tovább olyan mint egy 12 az egy tucat álomgyári termék.
Bizony, igen van az úgy, hogy a családban rákos valaki, már régen elszakadtak a családtagok egymástól, hideg anya , érzéketlen apa és lehet az gyerek is. Csupa bánat, tragédia, és nyomasztó lét, ami már nem is tét.
Persze, nem is csoda a mozaikos filmstruktúra megviselheti a nézõ szemi és lelki világát is , észben tartani a sokszereplõs stábot nota bene akkor mikor már egy egyszerûbb filmben régen "elvarrták" a szereplõt akkor ebben a filmben csak azért is visszakapjuk, hogy újabb igazolást kapjunk a történetéhez. Az viszony tény, hogy ebben a "közlekedõs" moziban a szereplõk akár fejlõdés szempontjából, akár fizikálisan is eljutnak az egyik pontból a másikba, ha tetszik alaphelyzetükbõl a fejõdés állapotába.
Mert ugye ebben a filmben nem igazán lélegezhetünk fel és a várva várt katarzis sem nyújtja át a rendezõ, hiszen a szereplõk továbbra is élik az életüket, személyiségük sem változik, talán csak a velük való történés készteti õket arra, hogy rádöbbenjenek hibáikra vagy szembesüljenek saját végzetükkel.
Na most a közel három óra és a sok elcseszett élet szemrevételezése tagadhatatlanul fárasztó és megértem azokat is akik feladják mert a saját idegbajunk és depressziónk köszön vissza a vászonról.
Ilyen alapon viszont tényleg nem szabad az ilyen nézõnek Transpottingot vagy az Utcai harcosok filmet nézni mert meg kell írjam , hogy vannak filmek amelyek nem a kedélyállapotunkat stimulálja.
Paul Thomas Anderson kétszer is nagyon jót alkot, egyszer a forgatókönyvvel ahol simán és nagyszerûen gördülõ párbeszédek találhatóak, aztán pedig a rendezéssel és a színészvezetéssel ami hibátlan, az utolsó epizód vagy statiszta gyanús szerepig olyan játékot kap a nézõ ami megdöbbentõen hiteles.
A vezetõ színészek játéka pedig külön tanulmányt éren meg, ahogy Andersonnal együtt gondolkodva oldják meg szerepeiket.
Európai filmes eszközök tárháza a Magnólia a szereplõtõl való távolságtartáson keresztül egészen a statikus képi megfogalmazáson át egyéni képi nyelvezetet kap a film. Képi szimbolikák és allegorikus üzenetek váltakoznak a kockákon akár csak a békaesõre gondolok.
Számomra a zenei montázsok azok amelyek "örök érvényûek" mint vezérfonal ami az adott szereplõ védjegye és mint kollektív tudat ezek felhangzása adott helyzetben.
A másik zseniális kabinet alakítás Philip Seymour Hoffmann etûdje a filmben amint telefonon kutakodik az idõs haldokló családtagja után, nekem már ezért is megérte ez a három óra.
A bûn és a bûnhõdés Anderson filmjeinek egyik alapkérdése az is tény ha Dosztojevszkij a regényírás mellett filmrendezéssel is foglalkozott volna irgalmatlanul kemény és depressziós mozikat tudott volna összehozni, de mivel nem, így maradt nekünk Paul Thomas Anderson a Magnóliával, hogy Shakespeare-rel éljek "Rosszkedvünk telét York napsütése
tündöklõ nyárrá változtatta át... " Persze itt csak a mondat eleje állja meg a helyét.
Hiszen a bûnök és azok felvállalása többé tesz minket, kimondom: jobb emberré. Tanulunk és ez folyamat aminek végén eljuthatunk az önvizsgálat nehéz, kényelmetlen de felismert igazságához : önmagunkat jobbá tenni csak önmagunk által lehetséges.
Bár erre nézve így levezetve a filmben nem kapunk választ de az az igazán jó, hogy magunknak kell erre rájönni és nem készen felcímkézve kapható mint a "Mekiben". Tény, gondolkozni sokkal fárasztóbb mint fóliás kaját fogyasztani, persze az is igaz, hogy ízlése válogatja.
uüvwxyzzs 2013 jún. 13. - 21:05:09
(47/60)
Hát nem is tudom... Nekem általában bejönnek a több szálon futó sztorik, meg imádom a tanulságos történeteket, de ez... Lehet többször meg kéne nézni, de biztosan nem bírnám, mert annyira idegbeteg lettem a hangulatától, hogy még most egy órával késõbb is csak egy negatív kommentár futja tõlem, pedig nem igazán szeretek olyan filmek fórumába írni, amik nem tetszettek...
2/10
nickerer 2013 jan. 20. - 20:19:31 2/10
(46/60)
Ez egy rossz, unalmas, nyomott, depressziós, lehangoló film, ami kiszívja az ember életenergiáját. Film energiavámpír, garantáltan rosszul leszel utána.
offtopic
crackjack 2013 jan. 19. - 01:55:15 Előzmény fáklyás menet
(45/60)
Engem az zavart legjobban, hogy mennyi idegbeteg, hisztériás,-érzelmileg labilis szerep volt a filmben. A drogos kiscsaj, a milliomos feleség, a dagadt néger nõci.
5/10
M.Zs.F 2012 okt. 04. - 19:40:35 5/10
(44/60)
ÉRDEKES- a szó minden negatív és minden pozitív vonatkoztatásával együtt.

10/5
kisbogáncs 2011 júl. 04. - 20:43:59 Előzmény Fairy88
(43/60)
a zenéje tényleg jó!
kisbogáncs 2011 júl. 04. - 20:43:34
(42/60)
talán erõs közepesnek mondanám.. az elsõ óra alatt majdnem feladtam, aztán szerencsére kezdett érdekesebbé válni,egy-két eredeti ötlet miatt (békaesõ, fogszabályzás-sztori) és most az egyszer Tom Cruise játéka is lekötött, itt kitett magáért, és talán ezért néztem végig.. szerintem többet is kihozhattak volna belõle,ha rövidebb és nem ennyire hatásvadász - nekem az a kvízjátékosdi már kicsit sok volt a jóból.
10/10
Fairy88 2011 jún. 09. - 10:11:50 10/10 Előzmény Bence17
(41/60)
Ja, tényleg a zene! Aimee Mann a film óta nagy kedvencem lett, szenzációs hangja és stílusa van és tartalmasak a szövegek! Akár a fõcímzene: http://www.youtube.com/watch?v=fn7F75stXxI