Tenebra Mors 2010 ápr. 27. - 21:55:53
(2/2)
Kevesen írtunk ide, eddig csak ketten. Pedig a mozgókép egyik legjelentõsebb mesterérõl van szó. S ezt most mindenféle sznobizmustól mentesen mondom. Szerintem Antonioni valóban igazi mûvész: olyan ember volt, aki valahogy középutat bírt fenntartani a rendkívül intellektuális és a könnyen befogadható filmek között. Mûvei (persze a maguk módján) rendkívül szórakoztatóak, megragadóak, átélhetõek, ugyanakkor nagyon bonyolult gondolatisággal és tartalommal vannak feltöltve. Pl. egyik kedvencem a Nagyítás, melyben a felszínen kapunk egy krimitörténetet, miközben tudat alatt is elemezteti velünk a mozgókép lényegét: tulajdonképpen fiktív történeteket látunk, melyek mögött, ha a valóságot akarjuk felkutatni, egyszerûen Semmit sem találunk. Illetve csak azt. Gyönyörû!

Szóval Antonioni az egyetlen olyan véleményem szerint, aki valóban képes volt megragadni a "hangot", amivel szólni tud az emberek felé. Fellinit is szeretem, de õ jóval távolabb áll tõlem kissé mindig "varietés" filmjeivel, illetve Pasolini alkotásait is nagyon bírom, de õ meg olykor túl "hisztérikus" számomra. Antonioni a tiszta tárgyalagosság, az igazi, modern, elidegenedett érzelemmentesen érzelmesség. Áhh, áradozni tudnék róla oldalakat :D.
bourne 2009 ápr. 02. - 12:35:43
(1/2)
bár itt az ismertetõben nincsen feltüntetve, de a múltkor sikerült elcsípnem azt a Kínáról szóló dokumentumfilmjét, ami annak idején nagy port kavart ... 207 percen keresztül semmi mást nem látunk, csak a kínai embereket, ahogy élik mindennapjaikat, kommentár is csak nagy ritkán van a filmben ... nem mondom, h tetszett a film ... különösebben semmi mást nem csináltak tényleg, csak kimentek az utcára és felvettek mindent, amit láttak ... de azért mindenképpen érdekes megnézni , hogy hol tartott 1972 körül a kínai gazdaság, milyenek voltak az emberek ...